lørdag 18. april 2009

Hei! Jeg er tilbake!

Fra den fantastiske Kalahariorkenen! Litt tidligere enn planlagt, men det gjor ingen ting! Det har vert ei fantastisk uke, den beste hittil vil jeg paasta. Vi har ikke hatt innlagt vann og ikke strom og sand i tonnevis. Vi har ridd paa esler, besokt bush-folk, melket kuer klokka seks om morran, vert paa husbesok, bedt for syke, hjulpet til med praktisk arbeid, lert aa lage mat paa riktig afrikansk vis, pratet med folk i alle aldre, hatt andakt paa klinikken der ute i odemarka og hatt baal om kvelden under sinnsykt fine stjerner som foles som om de er saa nerme at man bare kan plukke dem ned med hendene.
Personlig har jeg ogsaa faatt oppleve aa bere en baby paa ryggen, afrika-style, og ogsaa blitt tisset paa av en vaskeekte liten bush-baby. Morsomme opplevelser vil jeg paastaa=)
Paaske i orkenen var digg! Jeg hadde paaskekaktus i stedet for paaskeliljer, paaskestein istedet for paaskeegg, og paaskesol som gruser alle norske maal av paaskesola vi nordmenn er vant til. Jeg kunne knapt bedt om mer!
Det var oppdateringene for i dag. Haaper alt staar bra til i fedrelandet og at dere ikke savner meg saa alt for mye:P
Ver velsignet alle sammen! Jeg digger dere<3