torsdag 15. mars 2012

Cookies

Ja, dette er jo ikke egentlig noe bakeblogg, men siden jeg visstnok er veldig god på å lage cookies skal jeg være så snill og dele "oppskrifta" mi med resten av verden :) 
Vanligvis pleier jeg ikke bruke så mye oppskrifter, men siden mange spurte etter ei forrige Puls i Sørlandskirka Kristiansand har jeg klart å skrive ned hva jeg putta i bakebollen når jeg lagde de igjen igår. Hvertfall sånn ca ;)

Denne oppskrifta burde holde til ca 25 stk, og da er det ikke plass til mer enn ca 9 (3x3) per brett. De blir store! 
-og ikke minst gode og myke, sånn som skikkelige "cookies" skal være :)




En stor spiseskje deig pr stk er passelig


De flyter godt ut så ha god plass på brettet
HUSK å avkjøle cookiesene før du tar de av bakepapiret! Da beholder de fasongen og blir værende myke.

Håper det smaker!

Hvis du ikke er allergisk, sånn som meg, er det sikkert godt å hakke opp litt nøtter å ha i også. 
- Og dersom du skulle ønske å lage deigen dagen før er det bare å rulle den til "ei pølse" og ha den i plastfolie. Legg den i kjøleskapet og når de skal stekes dagen etter er det bare å kutte opp i passe skiver og legge på brettet. Superenkelt :D

2 kommentarer:

Ann Therese sa...

De hørtes meget gode ut! :) Du e virkelig et godt kone-emne for menn som like bakst ;) Håpe alt e tipptopp med deg kjære Berit! God klem fra Stavanger

Stina Johansen sa...

Endelig! Denne oppskriften har vi venta på. Nå blir Filip glad!!

Klem fra
Johansens