tirsdag 2. september 2008

det glade hjerte lever lengst






Litt bilder fra Sagavoll må til før jeg legger turen helt bak meg. Jeg må bare si det, det var en fantastisk gøy tur, til tross for at jeg rullet den lange veien helt alene i min Lille Blå:)
Søndag ettermiddag ankom jeg Grimstad. Hang med gode venner der også! Gikk tur med Åse-Beate, gjemte meg for vakta med Kristine, så film hos Joakim og skravla med Andrea før vi sovna side om side på rommet hennes. Ganske kosli jah! Setter så utrolig pris på alle vennene mine og jeg syns det er så dumt at jeg treffer mange av dem alt for sjelden...
Må bare si noe om musikk:P Jeg hører på det aller meste av det som går an å høre på, og for tiden hører jeg litt på Erik og Kriss. Ja, du leste riktg, Erik og Kriss. Noen hater det, noen elsker det, og jeg, ja jeg liker det ganske godt! Her er et utdrag fra en låt (vet liksom ikke om man kan kalle rap for sang så jeg kaller det 'låt') som jeg faktisk ble litt positivt overrasket over. Syns liksom teksten er litt bra:)


DET GLADE HJERTE LEVER LENGST
Jeg skakke late som jeg er noe jeg ikke er skjule smilet mitt bak rapmusikk og hippe klær
Jeg skakke late som om jeg har det dumt og bare vondt For jeg vet med meg selv at jeg er en bra karmed bra med mot
Spør du meg, har du blitt lurt hele livethvis du går rundt og tror du er for kul til å smile
Jeg skakke be deg tro at allting er lettvindt mener du i medvind, går du kjapt i riktig retningen
Å stå opp for seg selv, jeg vet høres fokk'd greit Men akkurat hvor høy du er vet du når du står oppreist
Det er lov å glede seg, i stedet for å kjede seg Å være tilfreds, det gjør da livet til en bedre vei
For når det føles som at ting er orgasmisk kan alle skrive under på at verden er fantastisk
Så smil til livet, og livet smiler tilbake Husk en dame på alle fireer mye bedre enn ti på taket
Gi meg et smil og du har det som trengs for jeg har lenge lært at det glade hjerte lever lengst
Har sagt det ettertrykkli' Ekke feil å være hyggelig, smiler du når ingen er tilstede er du lykkeli'

2 kommentarer:

Andrea K. Ravnå sa...

Det var så koslig å ha besøk av deg Berit! Åsså så søt lapp på pulten min ;) Dritglad i deg óg :D

Line sa...

"smiler du når ingen er tilstede er du lykkeli'"

Det e sant det :D