torsdag 17. februar 2011

Hvilke planer?



Noen ganger lurer jeg så fryktelig mye på hva fremtiden vil bringe.... Hvilke tanker har jeg om livet? Hvilke tanker har Gud om livet mitt? Det er spennende. Han bestemmer. Tror jeg. Jo Han gjør det! Det er best sånn. For jeg vet jo ikke mitt eget beste. Noen ganger tror jeg at jeg gjør det, men jeg gjør jo faktisk ikke det.
Jeg har mange drømmer da. Men de har ikke helt blitt til planer enda.
Føreløpig tror jeg Gud vil at jeg skal bli lærer. Derfor vil jeg utdanne meg til det. Jeg liker å formidle, og jeg tror jeg er litt flink til det også. Så er jeg veldig glad i ungdommer. Det er jo et pluss. Tror jeg. Nei, det vet jeg.
Akkurat hvordan Gud vil jeg skal bruke utdanningen min vet jeg ikke enda. Men en dag finner jeg det ut. Kanskje jeg skal bli misjonær i et fjernt land? Eller et ikke fullt så fjernt land? Kanskje starter jeg en skole et sted? Eller kanskje skal jeg jobbe på en vanlig, offentlig skole her i Norge? Hvem vet? Ikke jeg :)
Men jeg tror det er best sånn. Å ikke alltid vite. For Gud tenker så store tanker om livet mitt at hvis jeg hadde visst hva de var på forhånd ville jeg bare blitt redd og ikke turt å gå. Da er det bedre å ta ett skritt om gangen.

Og siden jeg er ei jente så skal jeg ikke lyge å si at jeg ikke tenker på en evt fremtidig mann. Jeg må rett og slett være så ærlig og si at jeg håper Gud inkluderer en god mann i planene Han har for livet mitt. Det ville jeg satt stor pris på! (Gjerne en som vil ha mange barn og som brenner for misjon ;P)
Men hvilke KRAV jeg har til min muligens fremtidige mann er jeg egentlig ikke helt sikker på. Han må kjenne Gud og elske Han mer enn meg. Det er vel alt jeg vet. Så kan vi finne ut resten sammen. -med Gud!

Hmm... Nei det er ikke godt å vite. Jammen bra at jeg har en sånn god Far som har full kontroll. Så gjør det ikke noe om jeg føler at jeg mangler oversikt.

Ingen kommentarer: