mandag 10. november 2008

sosialt eksperiment

Det var en kveld her for ei stund siden at jeg og min gode venn Linda satt og pratet om at det hadde vært litt ok å hatt kjæreste av og til, faktisk ikke bare av og til, men egentlig nesten litt ofte så hadde det vært litt fint og kanskje også en smule koselig å hatt en ung mann ved sin side. Vi snakket også om folk som stort sett lever inne på facebook. De som ofte kikker innom og stoler en smule svaksynt på de nyeste oppdateringene til folk (med andre ord, sånne som meg og Linda). Vi fant plutselig ut at dersom vi bare kombinerte de to samtaleemnene litt så var det jo egentlig bare å få seg type på facebook og oppdatere statusen der! Det ville jo være nesten akkurat som å ha type på ordentlig (i hvert fall for meg og Linda:P). Vi fant ut at vi liksom skulle gjøre et eksperiment ut av det hele. Jeg var selvølgelig den heldige vinneren av en oppdiktet luftprins som kun eksisterte i vår fantasi, ja, og ikke minst på facebook! Statusen ble oppdatert og vi ventet i spenning på hvor fort folk kom til å reagere. Det tok under 30min før ei venninne (jeg trenger ikke avsløre hvem som bor på facebook:P) ringte meg og spurte meg ut om hva som hadde skjedd og at jeg måtte fortelle ALT (altså en helt normal jente-samtale på telefonen:). I løpet av natta/morran/formiddagen fikk jeg ca 28 responser! Enten på sms eller på facebook. Det var folk jeg nesten ikke hadde snakket med på lenge som plutselig tok kontakt og lurte på hvem denne "Johanes Bakke" var. Forsøket til meg og Linda funket ganske godt vil jeg si. Konklusjonen er at dersom en vil opplyse flest mulig folk på kortest mulig tid om noe så er det bare å skrive det på facer'n;D For de som måtte lure så var jeg og den berømte Johannes Bakke, 21 år gammel, elektriker fra Tønsberg, kun sammen i ca 15 timer. Definitivt det mest seriøse forholdet jeg noen sinne har hatt;)

Ingen kommentarer: