fredag 6. februar 2009

Gode gamle Børudgjengen

I dag har jeg, mens jeg har skrevet journal, hørt på 3 gode gamle cd'er av Børudgjengen (Du løfter meg opp, Virkeligst av alt og World tour). De er bare alle tiders! Jeg har kanskje en sang som det er spesielt mange minner knyttet til og det er jo også en av klassikerne, nemlig "du løfter meg opp"! Her kommer teksten for de som ikke måtte kunne den:
Refreng:
Du løfter meg opp
Når jeg er nede
Du fyller meg helt
Med ekte glede
Når livet er tungt (Så hjelper du meg til å være positiv)
Da er du mitt lyspunkt (Jeg vet du vil gi meg ett herlig liv)
Jesus, jeg setter så pris på deg
Du er et pluss for meg!
Du løfter meg opp
Når jeg er nede
Du løfter meg opp
1.vers:
Livet jeg har som en kristen
Det er ikke en religion
Livet jeg har er et forhold
Til en positiv person
Ja det er du, Jesus
Som gjør livet mitt helt topp
Du trykker meg ikke ned
Men du løfter meg opp
2.vers:
Du kom ikke med masse regler
Men med godhet og kjærlighet
Du kom ikke for å dømme
Men for å gi oss fred
Ja det er du, Jesus
Som gjør livet mitt helt topp
Du trykker meg ikke ned
Men du løfter meg opp!
Jeg tror, som sagt, at dette er en av de sangene jeg har flest minner knyttet til! For eksempel er det en av de første sangene jeg lærte dans til da jeg var ca 9-10 år gammel, i frikirka i Flekkefjord sammen med nonstop-gjengen (jeg savner dere masse! Line, Andrea, Christiane, Elisabeth, Ingrid, Marie, Maria!) Jeg har hørt den fra jeg ble født (hvert fall nesten), den har blitt sunget i mange ulike sammenhenger -og ikke minst blitt danset utallige ganger både i Norge og Danmark;D Hver gang jeg treffer noen som er fan av Børudgjengen (sånn som meg) så kan de denna sangen. Ikke nok med at jeg har sunget og danset til den med gode venner så har jeg en god venn som også sjonglerer til denna fantastiske sangen! Tusen takk Anders;) Du gjør opplevelsene rundt denna sangen komplett!

3 kommentarer:

Feed sa...

Åh, vi må danse den igjen en gang :D

Andrea K. Ravnå sa...

Kjerketrappa på 17. mai, sier jeg bare xD

Line sa...

Hehe, det va tide ja :)
Nonstop <3

Du løfter meg opp var også et fast innslag i friminuttene i aulaen på videregående skole! Hehe, mange gode minner til den sangen...