fredag 7. januar 2011

Den første

... uka i 2011 nærmer seg slutten, noe som betyr at feriemodusen må pakkes vekk, langt inn på kottet, sammen med julekrybba, adventsstjerna og nissene. Selv om det er litt tiltak, så må en bare få det unna.
Min første, og andre, forelesning på UiA er overstått og jeg tror (og håper) jeg begynner å få litt oversikt etterhvert. Fant plutselig ut igår hvor lite jeg vet om hva jeg egentlig har begitt meg ut på når det gjelder valg av studie så jeg sendte en mail og bestillte time hos studieveileder. Tror det var litt lurt kanskje. Alltid godt å vite hva man driver med tror jeg.
Idag var jeg på forelesning i "Kristen Tro: Enhet og mangfold", noe som var ganske interresant. Ja, igrunn litt gøy.
Det eneste som ikke var så gøy er sånne mennesker som skal sette alt i bås hele tiden. Og ja, jeg har en sånn i "klassen" min... (Kaller man det klasse på universitetet forresten? Kanskje "gruppe" er mer passende?) Foreleseren nevnte noe om karismatiske kristne, og mr. "jeg-tror-jeg-vet-alt-om-alt-og-alle" buser ut med: "Åja, det er de der som skal dytte alt på deg og som alltid samler inn penger og skal presse seg frem i media... bla, bla, bla..." Jeg ser bare ikke vitsen liksom! Hvorfor skulle han absolutt få det frem? Åhr, greit nok at alle har et inntrykk av noe, men jeg vil ikke si at det er typiske kjennetegn for karismatiske kristne. Åh, jeg liker ikke når folk buser ut med usaklige ting i situasjoner der det ikke engang blir etterlyst en kommentar...
Hehe, sikkert ikke så godt å forstå hva jeg egentlig babler om her, men jeg får hvertfall ut min frustrasjon :) Og det er jo tross alt min blogg!

Nå kommer snart mamma'n min:) Ho vil se hvordan jeg bor her i Kristiansand og så var det visst noe ho måtte kjøpe her i byen. Jeg har lovt å bli med. Jeg gleder meg. Jeg liker å henge med mamma jeg:)

Ingen kommentarer: